Het hier-en-nu

Stilstaan KvG juli

Dit moment

Meer in het hier-en-nu leven… Dit advies wordt vaak gegeven aan mensen met bijvoorbeeld spanning of stress. Maar hoe doe je dat? Twee simpele trucs om vaker ‘in dit moment’ te zijn.

 

Check je ademhaling

Word je voor een moment bewust van je eigen ademhaling. Dit is een effectieve manier om je aandacht direct terug te brengen naar het huidige moment. Zit hij hoog of laag? Gaat hij snel of langzaam? Is hij diep of oppervlakkig? Je hoeft er niets aan te veranderen, het gaat namelijk puur om de beleving. Zonder oordeel of aanpassing.

 

Controleer je lichaam

Doe een paar keer per dag een korte bodycheck:

• Heb ik dorst of honger?
• Voel ik ongemak of pijn?
• Zijn mijn schouders opgetrokken?
• Heb ik ergens spanning?
• Kan ik me nog goed concentreren?

Geef je lichaam wat het op dat moment nodig heeft. Ga wat drinken of eten, schud je spieren los, masseer je nek of schouders, neem een andere houding aan, ga bewegen of zoek de buitenlucht op. Als geheugensteuntje kun je om de paar uur een alarm op je telefoon instellen.

Deze trucs helpen je om meer te genieten. Het geeft momenten van ontspanning en zorgt ervoor dat je minder aan het piekeren bent. Ook komt er weer creativiteit als je ergens in vastloopt.

 

Hypnose helpt

Hypnose is een bewustzijnsstaat die je in het hier-en-nu brengt. Dichtbij je eigen kern en gevoelsbeleving. Geïnspireerd door de Mindfulness hebben wij een speciale hypnose Ontspanningssessie ontwikkeld. Deze sessie laadt je systeem vanuit ontspannenheid weer helemaal op. Het maakt jou bij machte om op ieder gewenst moment zelf diepe ontspanning te bereiken, je hoofd leeg te maken en thuis kleine positieve veranderingen in je onderbewustzijn aan te brengen. Jij leert jezelf positief te activeren. Het helpt jou om de dagelijkse spanningen makkelijker los te laten. Een must-have voor een energiek, vitaal en stressloos leven.

Lees hier alles over onze hypnose sessies…